Lördag 21 Maj

06.30 ringde alarmet, tungt! Inte direkt den tiden man är van att stiga upp nu för tiden, jag undrar hur det kommer bli när planteringen börjar... Haha! Men nog ska det gå, känner mig motiverad till att jobba nu och få lite rutiner. Nåväl, vi begav oss i alla fall till Pemberton för att se på vattenfallet, Nairn Falls heter det. Det är flera fall och totalt är det en fallhöjd på 60 meter, det var riktigt kraftigt vatten.
När vi sett vattenfallet följde vi en stig som skulle leda till en sjö, det var 3.7km dit och det var uppför i princip hela tiden! Det var rätt tungt, känns i vaderna idag. Det var iaf värt det, det var riktigt fint vid sjön och vi fick se en kanadagåsfamilj, mamma, pappa och fyra kycklingar.
Vi fortsatte att promenera och promenerade vidare in till Pemberton, staden var väldigt annorlunda jämfört med Whistler. Pemberton ligger på en lägre höjd över havet än Whistler så i Pemberton var bergen mycket högre än här. Byggnaderna liknade byggnaderna på Western Farm, det kändes som en liten cowboystad. Det var många natives som bodde där. Vi for också och hälsade på min gamla jobbarkompis, i närheten där dom bodde var det tjurridning så vi gick och kollade. Det var då ingen höjdare, en massa fulla indianer och så tyckte vi synd om djuren..


Vattenfallet mynnar ut i den här rivern. Den kallas Green River vilket man kan förstå då man kollar på färgen på vattnet. Kolla så olivgrön färgen är!

Det här är British Columbias statblomma. Pacific Dogwood heter den. Jättefina! Jag blev sugen på att plocka en och stoppa den i håret men jag lät bli, vilket var tur. När vi kom till min jobbarkompis berättade dom om just dom där blommorna och att det är strängt förbjudet att ens röra dom. Haha, hade varit lite pinsamt om jag hade kommit till dom och gått på stan i Pemberton med en sådan blomma i håret.

Här är första fallet

Här är andra

Vi två vid fallet :)

Påväg till stigen som ledde till One Mile Lake stötte vi på denna vattenpump.

One Mile Lake

Här har vi gåsfamiljen :)

Gräset var tydligen gott!

McDonald's i Sverige ser inte riktigt ut såhär...

Det fanns många fina träd :)


Två filmer från vattenfallet!

Kommentarer
Postat av: Mona

Mmmm vilka vackra bilder! Hittar alltdi nån ny som jag vill förstora upp o göra som tavla. Så hur detta ska sluta vet jag inte ;)

Jätte fina bilder från vattenfallet oxå. Vad fina ni är på kortet tillsammans. Ser ut som två pepparkakor. Vilken tur att du ej plockade av blomman som du tänkte först. Fast jag tror att den skulle vart jätte fin i ditt hår... men inte värt de.

Sussa gott o ha en bra mån då ni vaknar.

Kramar till er. Nu är de nära. Ska bara försöka se till så den där vulkanen håller sig i styr!!!

2011-05-23 @ 09:02:31
Postat av: Peder å Marie

Håller med mamma vackra bilder vatten fallen är otroligt häftigt höra dånet från dom man blir ett med naturen varma kramar till er mormor å morfar

2011-05-23 @ 21:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0