Onsdag 18 Maj

Äntligen, äntligen, äntligen har vi fått lite sol! Igår var den härligaste dagen på länge. Vi begav oss ut till Cheakamus där Terese och Benjamin bor, jag och Terese tog oss en lång och härlig skogspromenad längs efter Cheakamus River medan Krisse och Benjamin fixade med en cykel. Innan vi skulle ta bussen tillbaka hem tog även jag och Krisse en liten promenad vid Ceakamus River, det var härligt!
När vi väl hade käkat middag for vi ut på en liten cykeltur till Green Lake. Vi fick då se 3 björnar och 2 bävrar. Första björnen såg vi när vi var påväg mot sjön, en liten unge som stod och käkade gräs. Andra björnen såg vi på golfbanan, även den stod och käkade gräs. Tredje björnen såg vi lite senare vid sjön, den stod och drack vatten.
Bävrarna fick vi se då vi var påväg hem, dom var både på land och i vattnet och höll på, det var rätt intressant att skåda dom :) Haha.

Idag har vi också rätt bra väder! Krisse for just ut på en cykeltur, själv håller jag mig helst ifrån den gräsliga cykeln jag måste använda.. Men när han kommer tillbaka ska vi nog åka iväg på en liten picknick vid Lost Lake, det gäller att ta vara på finvädret och såklart våran sista tid här!

Här kommer lite bilder från promenaderna vid Cheakamus River

Små vattenfall stöter man på lite överallt.

Suspension Bridge, vi gick över rivern och följde andra sidan tillbaka.

Cheakamus River

Cedar Tree




Bilder från Green Lake :)

Första lilla björnen :)

En gubbe stod och flugfiskade

En kanadagås

Andra björnen :)

Whistler Mountain

Tre sjöfåglar som står och vilar, ser rätt lustigt ut då dom står på endast ett ben :)

En av bävrarna



Go'natt på er!

Kommentarer
Postat av: Lena/Håkke

Hej!

Är det Jesus som går på vattnet?

Vilka fina bilder på bävrarna.

Passa på att vara ute och se er omkring.

Vintern verkar ha släppt greppet om Whistler, härliga bilder och berättelser ni levererar.

Sov Gott kramar runt om er.

2011-05-19 @ 08:46:35
Postat av: Mona

Hej!



Jag skulle kunna tapetsera väggarna med alla fina kort ni tagit. Den första av dessa var jätte vacker.

Nu är de nära...längtar!

Kramar

2011-05-19 @ 14:02:58
Postat av: stig forsberg

Hej!

Jag trodde också att de var jesus som gick på ofruset

vatten.Han har mer skägg!De var en filmstjärna frän

Harads i tidningen här om dagen.Han som bor mitt i mot

brandstationen!De kommer plant i dag som jag måste ta

emot.

Ha de så bra.

2011-05-22 @ 08:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0