Onsdag 4 Maj

Ja här i Kanada har tydligen jag och Kristoffer bytt efternamn. Kristoffer heter numera Kristoffer Hjarksbow och jag Lisa Wennerlune. Mitt är endast en bokstav fel men Krisses? Haha. Vi upptäckte detta på en del kvitton där det står våra namn, dock inte korrekt då, men vi fick oss iaf ett gott skratt.
Även denna dag har varit grå, så tråkigt när man nästan aldrig får se solen! Men det är åtminstone rätt varmt ute nu. Vi for in till Village en sväng och gick på Starbucks med Terese och Benjamin. Jag smakade en Strawberry Cream Frappuccino, den var nästan lika god som lyxshaken på Max :)
Efter att vi hoppat av bussen påväg hem fick vi syn på två små jordekorrar, dom var ganska söta! Trots att dom är så ettriga så lyckades jag få fast dom på bild.

Ikväll har vi varit ute och cyklat, det var härligt förutom att jag hade en jätteliten cykel.. Varenda gång jag trampade sparkade jag mig med låren i magen, typ. Men jag tog mig åtminstone framåt.
Nåväl, idag har vi fått se ovanligt många olika djur. Det har nästan varit som en safari. Små söta fåglar, jordekorrar, Stella kom på besök, en fladdermus, kanadagäss och sist men inte minst...... BJÖRN!! För första gången i mitt liv och för första gången i Kanada har jag fått se björn, två stycken på en och samma kväll dessutom! Det var jäkligt häftigt, äntligen :)
Tråkigt nog kunde vi inte fånga fladdermusen, gässen och björnarna på kort eftersom det var så mörkt ute... Men om vi har tur så hinner vi se någon fler björn och då kanske i dagsljus :)





Söta små hungriga fåglar utanför Starbucks :)

Jordekorrarna!

Stella :)

Krisse på balkongen våran.


Vackra Green Lake!

I slutet av våran cykeltur slog vi oss ned på en bänk och hade denna vackra utsikt. Det var lugnt och stilla.
Plötsligt landade två kanadagäss en bit framför oss i vattnet och dom lät en hel del, några minuter senare kom nästa par och landade och även dom lät högt. En stund senare kom ett helt gäng med gäss och landade. Det var säkert minst 20 stycken sammanlagt. Det var precis som att dom ropade på varandra och samlades inför natten :)


Och på tal om natt så börjar det bli dags att sova! Men först ska vi se ett avsnitt av scrubs :)
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Lena/Håkke

Go´morron!

Häftigt med alla dessa djur ni fått se.

Hoppas ni kan få björnar på bild men på ett tryggt avstånd.

Ta med Stella hem, va fin hon/han är.

Ha en bra dag! Kramar till er!

2011-05-05 @ 17:46:23
Postat av: Mona

Hej!



Ja vilka natur upplevelser ni får vara med om. Men som sagt var... ha respekt för björna. Om ni ska försöka se dom igen så gör de då de är ljust ute ist, ni vet aldrig om ni har nån bakom er oxå.

Ja håller med föregående talare att Stella är jätte söt! :)

Kramar i massor.

2011-05-05 @ 20:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0