Söndag 1 Maj

De senaste nätterna har jag varit grymt lyckligt lottad. I fyra nätter har jag fått ha mina två bästa på varsin sida om mig, det är lite tomt nu när hon är borta. Ingen snarkande lillis. Det har varit så kul att få träffa henne :) Och Malin såklart! Nu ligger dom två snart på en strand i Florida och glassar, vilket lyx! Men det bästa av allt är att jag får snart träffa dom igen :) Nu börjar vi på våran sista månad här i Kanada.
Även fast Deas och Malins vistelse här i Kanada inte blev så långvarig så hann vi ändå med en del. Utforskat naturen lite, strosat runt i mysiga Whistler Village, firat Deas 20-årsdag och så avslutades deras vistelse i Vancouver med lite shopping. Det har varit mycket trevliga dagar :)

En drös med bilder som blev tagna under deras besök:










God middag på Opa!



Födelsedagsbarnet :)


Vancouver, Lions Gate Bridge





Igår var jag helt slut, vi låg i soffan och kikade på hockey, Nashville-Vancouver och jag lyckades somna.. Vanligtvis somnar jag inte i soffan men de senaste dagarna har varit rätt intensiva dagar plus att jag klev upp klockan 5 i förrgår och dagen innan, vilket verkligen inte hör till vardagen nu för tiden men jag fick höra av en erfaren man att det var ett ålderstecken, att kliva upp tidigt.. Men inte tycker jag att jag är gammal? Tror att det är mannen med klumpar i halsen som svamlar lite. Nåväl, idag har vi iaf sovit ut riktigt länge så nu sitter vi här pigga och glada klockan ett på natten.

Idag har vi cyklat, vi fick låna cyklar av filippinerna. Det är ju så smidigt att cykla, man tar sig fram så fort! Vi har iaf cyklat runt Green Lake, det är så sjukt vackert där! Vi köpte med oss lite go'saker och gjorde en liten picknick, det var mycket trevligt.



Green Lake

Äntligen har det börjat blomma!

Björnspillning lite överallt, det märks att dom har vaknat!


Krisse sjöjungfru?

En bäver hade varit i farten






Nu är det dags att försöka sova! Hur nu det ska gå.... Filippinen drar timmerstockar ovanför oss, fyyyy vad less jag är! Öronpropparna hjälper ju inte heller.

Kommentarer
Postat av: Mona

Hej!

Vad kul med vår bilder oxå. Så roligt att ni får uppleva fler årstider där. Många vackra kort som vanligt. Björn bubba....brrrr.... mamma får frossa då jag ser de. Gick de att sova trots dom snarkande människorna ovanpå?

Kram

2011-05-02 @ 22:29:52
Postat av: Lena/Håkke

Hej!

Otroligt vackert på våren också. Vi måste dit igen.

kul att ni kan cykla och se er omkring.

Spännande med björn men på avstånd då!

Ha det gott, ska bli kul att träffa er snart men passa på att njuta den tid ni har kvar där!

2011-05-04 @ 12:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0