Söndag 15 Maj

I fredags for vi ut på en cykeltur. Vi trampade ut till ett ställe som kallas Rainbow Park som ligger vid en sjö som heter Alta Lake. Det var jäkligt härligt, det var faktiskt en gnutta sol ute vilket gjorde en på bra humör eftersom vi inte får mycket sol här just nu. Tyvärr höll solen inte i sig så länge, dagen efter öste det ned regn och det har det fortsatt med.. Dock hindrade det inte oss från att gå ut idag.
Vi började dagen med att försöka heja fram Sverige till ett VM-guld, men icket.. Vilken skandal! Sen begav vi oss in till Village till en sjö som heter Lost Lake. Jag och Terese promenerade runt sjön medan Krisse och Benjamin cyklade runt på några trails.

Här kommer det bilder från fredagens lilla äventyr!

Krisse blickar ut över Alta Lake.

Terese och Benjamin bjöd på franska delikatesser.


När vi tog våran fikapaus fick en liten, men ganska tjock, labrador syn på oss, han var också sugen på fika!


Han tyckte även att det var roligt att leka med frisbeen som vi hade med oss!

Jag och Terese gick ut och satte oss på en av alla bryggor.

Krisse och Benjamin stannade kvar och kastade frisbee.

Vi såg en babybjörn! Den var jättesöööt


Den stod och smaskade på gräs, sen gick den och drack lite i en liten bäck :)



En kanadagås plaskade runt i vattnet.

När vi kom hem utnyttjade vi solen ett tag till.

Sen lagade vi oss en riktigt god middag :)



Vi gick och la oss för några timmar sen, det är ju så att vi har lyckats vända på dygnet en hel del på sistone så nu tänkte vi göra en tidig kväll och försöka vända tillbaka det en aning. Men vi lyckades inte somna, efter ett tag ville Krisse att vi skulle gå upp och baka en kladdkaka och det gjorde vi. Så nu sitter vi här i sängen igen, ska nog ge oss på ett till försök, måste dock plugga i öronpropparna nu.. Filippinen drar sina timmerstockar igen, jag är så less. Jag tror inte att det går att förstå hur han snarkar utan att höra det, det är så illa att jag hör honom även fast jag har öronproppar (tror att jag har sagt det förr men ja) och han sover en våning ovanför oss. Och dessa sängar vi sover i alltså, under det här halvåret har man verkligen fått känna hur viktigt det är att ha en bra säng. Just nu har man ont i ryggen i princip varenda dag och fullt med upphakningar har man fått på köpet.
Tur att man har en bra säng som väntar på en där hemma ;) Nu börjar tiden rinna iväg här i Whistler, idag är det exakt två veckor kvar till hemfärden.

Nej, nu åker öronpropparna in och nu gör vi ett försök att somna!
Ha en bra dag alla där hemma :)

Kommentarer
Postat av: Mona

Hej på er!

Vad bra att ni hittar på saker trots att vädret är trist av o till. Vad söt den var björnungen. Undrar om den hade någon mamma som stod o lurade nånstans oxå??!! Fanns de ingen ägare tii labradoren? Han såg ut att ha ett halsband iaf eller jag kanske såg fel. Eb Eb...som du sa Lisa då du var liten om Zeb mormor o morfars hund :) . Just innan jag kollade bloggen så sa jag till morfar då jag pratade med honom i telefon att idag är de prick 2v till dom kommer hem!! Dom hade oxå tänkt på de så vi är många som längtar efter er. Många vackra natur bilder igen. Ska bli kul att se på allt hemma sen då ni kommer, kanske koppla upp de till tv:n och se på den. Blir nog häftigt på 50tums tv:n.

Ha en bra dag då ni vaknar.

(Jockes snarkningar kanske känns som ingenting sen då ni kommer hem) Kan ju hoppas iaf.



Kramar

2011-05-16 @ 13:42:08
Postat av: stig forsberg

Hej på er!

De är fina bilder björnar.Vi har ju bara björnungar här hemma om man jämför storleken.DEFINNS många planter som väntar på er när ni kommer hem!

Ha de så bra.

2011-05-16 @ 19:52:13
Postat av: Lena/Håkke

Hej!

Håller med Mona det finns de som längtar efter att få träffa er.

Vilken härlig utflykt. Gullig björnunge, ta hem den.

Många kramar

2011-05-17 @ 08:01:53
Postat av: Peder å Marie

Vad fina bilder hoppas att vädret får vara fint dom dagar ni i Canada jag har varit och matat kattungarna Pärlan har inte kommit hem varit borta 1 dygn dom är 2 veckor nu må gott längtar efter er kramar mormor

2011-05-17 @ 18:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0