Torsdag 19 Maj

Även torsdagen bjöd på strålande väder! Krisse och Mateusz begav sig upp och åkte skidor, själv var jag inte så sugen på att följa med med tanke på hur dåligt det har varit de senaste gångerna vi varit upp så jag stannade hemma. Jag tog mig en promenad vid Green Lake och sen satte jag mig och solade vid huset, det var supervarmt!
Under dagen gjorde jag faktiskt en god gärning. När jag promenerade vid Green Lake var det även en dam som promenerade, hon såg rätt vilsen ut och tillslut frågade hon mig om jag visste vart Edge Water låg och det visste jag. Jag försökte förklara för henne men hon förstod inte riktigt så tillslut sa jag åt henne att jag följer med henne dit. Hon kom från Montreal och hade faktiskt varit i Sverige en gång, i Göteborg. Hon tyckte om det jättemycket och tydligen har dom Sverige som förebild där hon bor. Hon var jättetrevlig och hon var då så tacksam över att jag följde henne, dels för att hon inte hade hittat dit själv och dels för att hon var så rädd för björnar, hehe. Tur för henne så stötte vi inte på någon :)



Green Lake

På kvällen satt vi och mös ute på balkongen våran med polacken. Det blev skön musik, några öl och lite snacks till det.


Kommentarer
Postat av: Mona

Vilken tur att du var där så du kunde hjälpa kvinnan Lisa. Rädd för björnar ja vem är inte de....

Kram

2011-05-22 @ 22:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0